A debreceni akkugyár beruházója elárulta, hogy először Kínából fogják feltölteni az üres munkahelyeket
A debreceni akkugyár beruházója elárulta, hogy először Kínából fogják feltölteni az üres munkahelyeket
Megye
Szerző:
2023. 04. 17. 16:08

A próbaüzem 2024-ben, a teljes gyártás pedig 2025-ben veszi kezdetét.

Nyáron indulnak a debreceni akkumulátorgyár építési munkálatai a kínai beruházó szerint. A gyárnak 9 ezer munkásra (elsősorban karbantartó szerelőkre, gépkezelőkre, technikusokra, mérnökökre) lesz szüksége, először kínai dolgozók érkeznek majd, de a kínai CATL állítja, hogy hosszú távon magyar munkaerővel tervezik felölteni a gyárat.

A CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzsere a Növekedés.hu-nak nyilatkozott arról, hogy a debreceni gyárban lítium-ionos akkumulátorokhoz szükséges a cella- és modulgyártás történik majd, innen nagyjából, 30 autómárka (köztük a BMW, a Daimler, a Volkswagen, a Toyota, a Volvon és a Tesla) európai gyárait tervezik ellátni.

Fred Zhang azt állítja, hogy a kínai vállalat három gyáregység áramfogyasztását egységenként 80 MW-ra becsülik, a csúcs pedig a három fázis működése közben 300 MW lesz.

A gyár magas áramigénye sok kérdést felvetett már, a CATL képviselője szerint a vállalat egyrészt építene saját áramtermelő kapacitásokat, másrészt PPA megállapodásokkal (zöld)erőművektől hosszú távú (20-30 év) szerződésekkel biztosítanák a beruházás áramellátását.

A telephelyen 18 MW energiatermelés lehetséges, a CATL most úgy tervezi, hogy telephelyen kívüli kapacitások építésébe is befektet majd, Zhang így fogalmazott:

Az új energiaforrások innovatív technológiáinak globális vezetőjeként elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy világszerte elsőrangú megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtsunk az új energiaforrások alkalmazásaihoz.

forrás
Ön reklámblokkolót használ...
Oldalunkat hirdetések megjelenítéséből tartjuk fent. Kérjük kapcsolja ki ezen az oldalon a reklámok blokkolását!
Rendben, kikapcsoltam Nem akarom kikapcsolni