A próbaüzem 2024-ben, a teljes gyártás pedig 2025-ben veszi kezdetét.
Nyáron indulnak a debreceni akkumulátorgyár építési munkálatai a kínai beruházó szerint. A gyárnak 9 ezer munkásra (elsősorban karbantartó szerelőkre, gépkezelőkre, technikusokra, mérnökökre) lesz szüksége, először kínai dolgozók érkeznek majd, de a kínai CATL állítja, hogy hosszú távon magyar munkaerővel tervezik felölteni a gyárat.
A CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzsere a Növekedés.hu-nak nyilatkozott arról, hogy a debreceni gyárban lítium-ionos akkumulátorokhoz szükséges a cella- és modulgyártás történik majd, innen nagyjából, 30 autómárka (köztük a BMW, a Daimler, a Volkswagen, a Toyota, a Volvon és a Tesla) európai gyárait tervezik ellátni.
Fred Zhang azt állítja, hogy a kínai vállalat három gyáregység áramfogyasztását egységenként 80 MW-ra becsülik, a csúcs pedig a három fázis működése közben 300 MW lesz.
A gyár magas áramigénye sok kérdést felvetett már, a CATL képviselője szerint a vállalat egyrészt építene saját áramtermelő kapacitásokat, másrészt PPA megállapodásokkal (zöld)erőművektől hosszú távú (20-30 év) szerződésekkel biztosítanák a beruházás áramellátását.
A telephelyen 18 MW energiatermelés lehetséges, a CATL most úgy tervezi, hogy telephelyen kívüli kapacitások építésébe is befektet majd, Zhang így fogalmazott:
Az új energiaforrások innovatív technológiáinak globális vezetőjeként elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy világszerte elsőrangú megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtsunk az új energiaforrások alkalmazásaihoz.